Актуалізація опорних знань
-
До нас сьогодні завітали гості, які саме, зараз
дізнаєтесь.
-
У незвичайному, фантастичному місті Умі-Сіті
мешкають троє нерозлучних друзів: Міллі, Гео та Бот. Вони суперздібні, тому для
них не існує неможливих завдань!
Дівчинка Міллі – легко вираховує відстань
і моделює. Її брат Гео – чудово проектує. А їхній друг - робот Бот - помічник і веселун,
просто незамінний! Щоранку вони вирушають до нових пригод на
помаранчевому умімобілі!
Вони завітали до нас на
урок не просто так. Ці гості принесли із собою завдання. Яке саме, ви
дізнаєтесь, якщо попрацюєте у групах.
·
Робота в групах
Вам потрібно скласти пазли
так, щоб утворилася фотографія чи
малюнок предмета.
-
Отже, про що піде мова на уроці? (вилка, ніж,
ложка, тарілка, чашка)
Мотивація навчальної
діяльності учнів
1. Бесіда
-
Як
можна замінити назви цих предметів одним словом? (Посуд)
-
Навіщо
людям посуд?
-
Із
чого виготовляють посуд?
1. Робота над прислів’ям
-
Робот
Бот пригадав одну з українських приказок.
Уміє готувати та не вміє на стіл подавати
-
Про
яку господиню так говорять?
Повідомлення теми і мети
уроку. Мотивація навчальної діяльності
-
Сьогодні
на уроці ми познайомимося з культурою харчування, навчимося сервірувати стіл,
правильно користуватися столовими приборами, опануємо культуру
самообслуговування, навчимося бути гарними та гостинними господарями і
господинями.
Вивчення нового матеріалу
Бесіда з елементами розповіді
Первісні люди
тривалий час споживали продукти, які їм дарувала природа, тільки у сирому
вигляді. З часом вони навчилися добувати вогонь і почали готували їжу на
відкритому вогнищі. Коли винайшли глиняний посуд, у людей з’явилась можливість
їжу варити. Протягом віків люди стали накопичувати знання про способи
приготування різних страв. Так і виникла кулінарія.
Кулінарія - людська
діяльність, пов’язана із приготуванням їжі.
Посуд - узагальнена назва різноманітних за
формою та оформленням ємностей, які виготовляються із глини, скла, металу,
пластику тощо. Використовуються для приготування або подавання їжі, напоїв
тощо, а також для зберігання харчових продуктів.
Посуд поділяють на кухонний і столовий.
- Назвіть приклади кухонного посуду.
- Сервірування стола – це підготування й оформлення його для
споживання їжі. Спочатку стіл накривають, найчастіше, білою скатертиною, а для чайного столу
використовують кольорову. Напроти кожного за столом ставлять тарілку на
відстані 2 см від краю стола. Розкладають столові прибори. А як саме це роблять
нам розкажуть наші гості – «столові прибори».
Ложка: я – столова ложка, мене кладуть з правого боку тарілки,
випуклою стороною вниз. Я створена для рідких страв. До речі, інші страви теж
зручно їсти ложкою, але це не дуже негарно, тому виховані люди так ніколи не
роблять. Ложкою їдять суп, борщ, окрошку. Мене слід тримати в правій руці, а
ліва в цей час повинна лежати на столі. Набирай неповну ложку і перехиляй до
рота звуженим краєм. Поївши, кладіть мене на тарілку. У мене є сестричка –
чайна ложечка.
Чайна ложка: Я призначена для компотів, тістечок, чаю та морозива.
Мною кладуть цукор у чай або каву, дістають фрукти, ягоди з компоту; їдять
тістечка. Розмішавши страву, ложечку кладуть на блюдце.
-
Діти,
розмішувати цукор треба безшумно. Чай і компот не сьорбають із ложечки.
Виделка: - кладуть мене з лівого боку від тарілки, гострим кінцем
догори. Зубчики у мене є для того, щоб наколювати їжу: шматок котлети, вареник.
Коли наколюєте, мене потрібно повернути опуклим боком догори. Щоб набрати
гарнір, слід перевернути виделку «спинкою» вниз. Тримають мене лівою рукою,
після їжі кладуть у тарілку. Якщо їдять страви, які можна їсти без ножа, то
мене тримають у правій руці.
Ніж : - Кладуть мене з правого боку від тарілки, лезом до
неї. Я потрібен, щоб відрізати шматочки м’яса, яєчні,
запіканки. Тримають мене правою рукою, а виделкою в лівій руці наколюють
відрізані мною шматочки. Користуються мною обережно, щоб самому не поранитись і
не зашкодити іншим.
Вчитель.
-
Діти, ті страви, які легко ламаються виделкою, їдять без допомоги ножа. Це
варена картопля та овочі, котлети, тефтелі, шніцелі. Виделка в таких випадках
знаходиться в правій руці. А ще ви повинні запам’ятати, що їсти з ножа не
можна. Це некультурно і небезпечно.
-
Ми вдячні столовим приборам, які познайомили нас із тим, як ними
користуватися. Але, крім них на столі повинні стояти склянки, або чашки,
спеції, серветки.
Колективне складання порадника «Як поводитися за
столом»
- Гео пропонує скласти порадник «Правила поведінки за столом»
Уміння поводитись за столом, правильно користуватися
столовими приборами характеризує загальний рівень культури людини.
Не сиди занадто близько чи далеко від краю столу.
-
Не клади лікті на стіл.
-
Сиди на стільці прямо, не згинаючись над тарілкою.
-
Не діставай самостійно страву, що знаходиться далеко від тебе. Краще
попроси про це сусіда.
-
Не їж поквапливо.
-
Серветку для індивідуального користування поклади на коліна. Витирай губи і
руки паперовою серветкою.
-
їжу на тарілку накладай спеціальною ложкою чи щипцями.
-
Хліб, фрукти, печиво бери руками.
Фізкультхвилинка
Пояснення до виконання практичної роботи
А зараз ми будемо вчитися сервірувати стіл, покажемо,
які ми гарні господарі та господині. Щоб правильно це робити, вам потрібно бути дуже уважними і пригадати
все, що чули і бачили.
.
Практична робота в групах.
-
У вас на партах коробки, в яких лежать всі
необхідні предмети для сервіровки столу. Ваше
завдання: користуючись предметами, правильно оформити стіл для обіду. Ви
повинні не тільки швидко, а й правильно, охайно, естетично засервірувати стіл.
Група, яка найкраще справиться із завданням, отримає подарунки від команди
Умізумі.
Діти працюють в групах.
Допомагаю індивідуально. Використовую поточний
інструктаж.
VII.
Аналіз і підсумок уроку.
Гра «Так чи
ні»
■
Коли їси, розхитуйся на стільці (ні)
■
Виделку тримай у лівій руці, а ніж у правій (так)
■
Клади лікті на стіл, (ні)
■
їж з ножа. (ні)
■
Бери страву тільки після гостей чи дорослих, (так)
■
За столом розмовляй з повним ротом, човгай ногами, (ні)
■
Не вибирай, а бери те , що лежить ближче до тебе, (так)
В підручнику на с.84 можете розглянути інший варіант.
В ПІДРУЧНИКУ ЯДС с.120 розгляньте послідовність виконання.
В ПІДРУЧНИКУ ЯДС с.112 послідовність виконання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий